Skolens logo i farver

Mad og måltider

koldgrød med bær

Koldgrød med bær

KKFO ved Rådmandsgades Skole servere dagligt morgenmad på Morgenfritten på Rabalder. Det gør vi i tidsrummet kl. 06.15-07.50.

Vi servere "frugt" hver dag når børnene kommer fra skolen. det kan være varm mad, rugbrød, frugt og meget andet.

Vi servere også ”gå hjem mad” fra kl. 16. Det kan være rester fra "frugten", knækbrød eller lign. I tilfælde af børn som er sultne på tidspunkter uden for måltiderne, er der altid mulighed for et stykke rugbrød eller en gulerod.

Dette kendetegner et godt måltid

Måltidet tilberedes af gode råvarer, og er både smagfuldt og æstetisk af se på.

Vi lægger vægt på balancen mellem nye retter og genkendelighed, så børnene er trygge ved den mad, der serveres i institutionen. Børnene bliver præsenteret for både traditionel dansk mad og internationale retter. Det er personalets ansvar, at måltidet er en god og inspirerende oplevelse for både det enkelte barn og for gruppen, samt at barnet bliver præsenteret for måltidet på en positiv måde.

Madvarer

På KKFO ved Rådmandsgades Skole lever vi op til Københavns Kommunes retningslinjer for brug af økologiske madvarer. Pr. 1/10 2019 bruger vi 80-90% økologiske madvare i vores måltider.

KKFO ved Rådmandsgades Skole er desuden et ”sundt” fritidshjem, hvilket indebærer, at vi ikke serverer søde sager, sukkerholdige drikke eller anden decideret usund kost. Vi undgår yderligere sødemidler såsom aspartam og nutrasweet. Sukker anvendes udelukkende som et krydderi.

Rugbrød med dip

Rugbrød med hummus

Særlige måltider

Institutionen har en række årlige traditioner såsom is-dag, koloni, bolche-fremstilling for 3. klasserne og julefest hvor vi afviger fra ønsket om udelukkelse af sukker.

Særlige hensyn

Vi tilbyder diætmad til børn med allergier og børn, der af helbredsmæssige grunde har behov for diætmad. I tilfælde hvor vi serverer kød, er det altid halal.